هشتمین کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت

هشتمین کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت


برگزاری میزگرد تخصصی بررسی چالش‌های شبیه‌سازی نانو

دانشگاه تربیت مدرس با هدف بررسی چالش‌های شبیه‌سازی فناوری نانو و شاخص‌های این فناوری، میزگرد تخصصی «شبیه‌سازی در فناوری نانو؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را در روز چهارشنبه مورخ 27 اردیبهشت امسال برگزار می‌کند. این میزگرد در حاشیه هشتمین کنفرانس ملی کاربردCFD در صنایع شیمیایی و نفت در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

به نقل از دبیر هشتمین کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از صنایع بزرگ کشور محسوب می‌شود، که لزوم گذر از مرحله تولید نفت خام و سیاست خام فروشی به صنعتی دانش‌بنیان و پربازده در آن بیش از پیش احساس می‌شود. جهت برون‌رفت از این شرایط، دستیابی به تکنولوژی و جذب سرمایه می‌تواند کمک بسیار زیادی به تسریع این فرایند بکند. از این رو میزگرد تخصصی «شبیه‌سازی در فناوری نانو؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با هدف بحث و تبادل نظر در زمینه ارتباط شبیه سازی با فناوری نانو و شاخص‌های این فناوری برگزار می‌شود. 
این کنفرانس با محوریت بررسی کاربرد CFD در صنایع مختلف به ویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع شیمیایی، سلامت، ایمنی و محیط زیست و همچنین شبیه‌سازی در فناوری نانو در حوزه نانوسیالات و لزوم توجه به آموزش‌های تخصصی CFD در مقاطع مختلف دانشگاهی با حضور اساتید مجرب در حوزه شبیه‌سازی فرآیندها و کاربرد فناوری نانو برگزار خواهد شد.
پروفسور گودرز احمدی رئیس هیئت علمی دانشگاه کلارکسون آمریکا، پروفسور رهبر رحیمی رئیس کمیته CFD انجمن مهندسی شیمی ایران و پروفسور فریبرز تقی‌پور استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا ازجمله‌ سخنرانان هشتمین کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت هستند.
آخرین فرصت ارسال مقالات تا 20 فروردین ماه بوده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت http://cfd8.modares.ac.ir تا تاریخ دوم اردیبهشت ماه، مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند. شایان ذکر است هشتمین کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه 1396 و همچنین میزگرد تخصصی نیز در روز چهارشنبه، 27 اردیبهشت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.