25درصد شرکت های حاضر در هشتمین نمایشگاه هایتک سوریه، ایرانی هستند

به گزارش کریدور فناوری تا بازار امسال 15 شرکت دانش بنیان ایرانی در پاویون اختصاصی نمایشگاه هایتک سوریه حضور دارند. این پاویون اختصاصی با توجه به استقبال شرکت ها از نمایشگاه سال گذشته هایتک سوریه، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شده است.

نمایشگاه هایتک که مهم ترین نمایشگاه حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات سوریه و یکی از نمایشگاه های مطرح در جنوب غرب آسیاست به صورت سالانه میزبان شرکت های دانش بنیان و فناور از کشورهای مختلف است. هشتمین دوره ی این نمایشگاه امسال در تاریخ  2-6 تیرماه 1401 در حالی برگزار می شود که 25درصد شرکت های حاضر و دارای غرفه در آن ایرانی هستند.

حضور پررنگ شرکت های ایرانی در این نمایشگاه پیرو جلسه ی یکشنبه های صادارتی صندوق نوآوری و شکوفایی www.inif.ir در اردیبهشت ماه اخیر است؛ که در آن هیئت سوری نیاز خود در حوزه ی فناوری اطلاعات را مطرح کرد. یکی از نیازهای عمده ی مطرح شده در این جلسه، ایجاد زیرساخت های الکترونیکی در نظام بانکی سوریه بود که دکتر شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی وعده ی انجام آن توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی را به طرف سوری داده بودند. در همین راستا شرکت های دانش بنیان حوزه ی فناوری اطلاعات با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه هایتک سوریه حضور یافتند.

 

 

چرا نمایشگاه هایتک سوریه مهم است؟

شرکت های دانش بنیان ایرانی محصولات و دستاوردهای خود را در کنار 180 برند بین المللی از 20 کشور دنیا در این نمایشگاه ارائه می دهند. همچنین شرکت اتصالات (ارتباطات و فناوری اطلاعات) سوریه، شرکت های خدمات ارتباط تلفن همراه سوریه، بانک بیمو، بانک البَرکه و تمام بانک های خصوصی سوری که اصلی ترین سرمایه گذاران بازار فناوری اطلاعات سوریه محسوب می شوند، از این نمایشگاه و شرکت های دانش بنیان ایرانی بازدید به عمل می آورند.

در اولین روز کاری نمایشگاه سیریا هایتک2022 در تاریخ پنج شنبه 2 تیرماه، خبرگزاری الاخباریه، Dam Press و sama tv با شرکت های دانش بنیان حاضر در پاویون جمهوری اسلامی ایران مصاحبه کردند.

چه شرکت هایی از ایران در سیریا هایتک 2022 حضور دارند؟

اسامی 15 شرکت دانش‌بنیان ایرانی حاضر در پاویون اختصاصی نمایشگاه هایتک سوریه به شرح زیر است:

-امن پردازان کویر

-سنجش از دور بصیر

-بین المللی سرمایه گذاری توسعه تجارت هیرمند

-فن آوری موج خاور

-داده پردازی فرآوید ارتباط

-پیشتازان صنعت فراز ارتباط

-فرافن پژوهان فاتح

-نصیر موج گسترش

-مهندسی توسعه فضای تبادل اطلاعات

-موج گستران آداک

-سبز اندیشه نسل نما

-پردازش اطلاعات مالی پارت

-رایان رشد افزار

-سامانه های نوآوری ارتباطات سینا

-مهبانگ فن آوری های پارس

راه ورود به بازار سوریه چیست؟

کریدور فناوری تا بازار توسط پایگاه صادارت محصولات دانش بنیان ایران به سوریه (IHIT)، به شرکت های دانش بنیان برای ورود به بازار سوریه حمایت های دولتی ارائه می دهد. توانمندسازی شرکت های دانش بنیان در عرصه ی صادرات یکی از اهداف مهم کشورمان در سال های اخیر است. حضور مستمر و صادرات پایدار از چالش های شرکت های دانش بنیان در این مسیر است که با وجود یک پایگاه صادراتی به خوبی قابل حل است. پایگاه صادارت محصولات دانش بنیان ایران به سوریه (IHIT) حامی شرکت های مختلف برای صادرات محصولات دانش بنیان به سوریه است. علاقمندان به ورود به بازار بکر سوریه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کریدور فناوری تا بازار www.tmsc.ir مراجعه کنند.