خدمات

با مرکز تجاری ایران چین، مطمئن تجارت کنید!

مرکز تجاری ایران چین (سوژو) از سال 1394 با هدف توسعه صادرات محصولات ایرانی به کشور چین و همچنین توسعه همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بین ایران و چین فعالیت خود را آغاز نمود.

در حال حاضر خدمات توسعه صادرات محصولات ایرانی و همچنین تامین مواد و قطعات از کشور چین با تجربه بیش از 7 سال و با دو برند “خانه نوآوری و فناوری ایران و چین”(CIHIT)، کارگزار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ویژه شرکت‌های دانش بنیان و “مرکز تجاری ایران چین (سوژو) (CITPC)”، با مجوز سازمان توسعه و تجارت ایران برای تمام شرکت‌ها، مراکز و سازمان‌ها ارایه می‌دهد.

خدمات مرکز تجاری ایران-چین

خدمات مرکز تجاری ایران چین شامل 10 عنوان است که در ادامه مشاهده می کنید:

  1. بازاریابی و فروش و صادرات
  2. خرید کالا، مواد و تجهیزات
  3. بازرسی و اعتبارسنجی
  4. امکان‌سنجی و مطالعه بازار
  5. خدمات نمایشگاهی
  6. مجوزها و استاندارها
  7. جلسات B2B
  8. خدمات حقوقی
  9. خدمات مالی
  10. حمل و نقل و گمرک

مرکز تجاری ایران – چین در راستای هدف اصلی خود، توسعه صادرات محصولات ایران به چین، قراردادهای موفق صادراتی محصولات ایرانی در حوزه محصولات دانش بنیان، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، صنایع غذایی و صنایع دستی را داشته است. همچنین 39 نمایشگاه و 30 رویداد Matchmaking در چین برگزار کرده است. از دیگر فعالیت‌‌های این مرکز می‌توان به خدمات بازرسی و اعتبارسنجی شرکت و محصول در چین و خدمات وارداتی اعم از مواد اولیه و تجهیز مورد نیاز شرکت‌ها اشاره کرد که تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها تاکنون از این خدمات استفاده نموده‌اند.

مرکز تجاری ایران چین (سوژو)، با تجربه موفق در برگزاری پاویون‌های ایران در نمایشگاه واردات چین، نمایشگاه خدمات پکن و دیگر نمایشگاه های مهم در کشور چین، پرچمدار نمایش و صادرات محصولات ایرانی در کشور چین است.

پاویون ملی ایران در نمایشگاه خدمات پکن 2023ciftis ، در شهریور ماه با حضور 9 شرکت در حوزه‌های مواد غذایی، صنایع دستی و فرهنگی، تجهیزات پزشکی و فناوری‌های پیشرفته با مدیریت مرکز تجاری ایران چین (سوژو)  برگزار شد، که استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان را به همراه داشت. این پاویون بازتاب خبری خوبی نیز در رسانه های کشور چین داشت.

نمایشگاه CIIE چین

ششمین دوره‌ی نمایشگاه بین المللی واردات چین (CIIE 2023) در تاریخ 5 تا 10 نوامبر (14 تا 19 آبان ماه 1402) در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه ملی شهر شانگهای برگزار خواهد شد. این نمایشگاه در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی در چین برگزار می شود. شی جینگ پی، رئیس جمهور چین در سال 2017 برگزاری اولین دوره نمایشگاه واردات خود در سال 2018 را اعلام کرد.

نمایشگاه واردات چین، یک اقدام مهم و اساسی برای باز شدن درهای بازار چین به اقتصاد جهان است. با همین هدف چین از تمام مقامات دولتی، هلدینگ‌های تجاری، شرکت‌ها و تولیدکنندگان برای حضور در این نمایشگاه استقبال می‌کند. CIIE هر سال به مدت 6 روز در ماه نوامبر و در شهر شانگهای برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از 4 بخش زیر تشکیل شده است:

  1. پاویون‌های ملی،
  2. پاویون‌های تجاری،
  3. بخش‌های اقتصاد بین‌الملل
  4. فعالیت‌های مرتبط با تبادل فرهنگی

حضور شرکت های ایرانی در CIIE چین

حضور در نمایشگاه واردات چین برای شرکت هایی که قصد ورود به بازار این کشور را دارند ضروری است. پیش بینی‌ها نشان می دهد بیش از 150هزار خریدار و شرکت کننده حرفه‌ای چینی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. این جامعه بزرگ از متخصصان و تولیدکنندگان فضایی مناسب برای شبکه سازی و تعامل با فعالان حوزه‌های تخصصی برای شرکت ها ایجاد می کند. پنجمین دوره این نمایشگاه با حضور بیش از ۲۸۰۰ غرفه و ۱۰۰ کشور جهان برگزار شد و گردش مالی روزهای نمایشگاه در سال گذشته 73.6 میلیارد دلار بوده است.

از این رو پاویون ایران با مدیریت مرکز تجاری ایران چین (سوژو) در حوزه‌ی صنایع غذایی و کشاورزی (iran food)،  صنایع دستی (iran goods)، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی  (iran equipment) و پتروشیمی (iran industry & petrochemical) برگزار می‌شود.