شهر شانگهای با ۲۴ میلیون نفر جمعیت از سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به‌حساب می‌آید. شانگهای را دریچه ی چین به جهان می نامند چرا که در خط مقدم تغییر سیاست های اقتصادی این کشور قرار دارد. در حقیقت شانگهای نماد شکوفایی صنعتی و اقتصادی کشور چین است. این شهر نه تنها قطب اقتصادی، صنعتی، فناوری، مالی و پولی برای چین است، بلکه یک مرکز اقتصادی مهم در جهان نیز به شمار می رود. بندر شانگهای از پرددترین بنادر کانتینتری در دنیاست. یکی از القاب شانگهای، نیویورک شرق است چرا که شباهت زیادی به نیویورک دارد.شانگهای با سه شاخصه اصلی در جهان شناخته می شود:

  • مناطق آزاد تجاری
  • پارک های متعدد صنعتی و فناوری
  • برگزاری نمایشگاه های بین المللی معتبر و متعدد

نمایشگاه واردات چین، مهم ترین مرکز تبادلات پولی و سهامی در صنعت کشور چین است که در شهر شانگهای برگزار می شود. در مورد این نمایشگاه بیشتر بخوانید.

نمایشگاه CIIE در شانگهای

شانگهای تاکنون شاهد موفقیت پنج دوره نمایشگاه واردات چین CIIE بوده است. این نمایشگاه امروز همان قدر که برای چین مهم است، برای بازرگانان، تجار و حتی دولتمردان دیگر کشورها نیز از لحاظ اقتصادی جذاب است. CIIE همانطور که پیش بینی می شد در حال تبدیل به دروازه ی ورود محصولات از تمام جهان به چین است. از این رو همگام با دیگر کشورها، مرکز تجاری ایران-چین(سوژو) با هدف توسعه بازار شرکت های ایرانی در چین اقدام به برگزاری پاویون بخش تجاری ایران در نمایشگاه CIIE است.