جایزه 20هزار یوآنی در دست استارتاپ ایرانی

استارتاپ فن‌آسا در مسابقه نوآوری و کارآفرینی در شهر Hangzhou کشور چین از بین 1532 تیم استارتاپی، جزو 30 تیم برتر راه یافته به مرحله نهایی مسابقه و برنده جایزه 20 هزار یوآنی شد.

این مسابقه به صورت آنلاین و با نام کامل:

2021 Hangzhou Overseas High-level Talent Innovation and Entrepreneurship Competition

در شهریور 1401 بصورت آنلاین برگزار شد. بنیان گذاران این مسابقه اهداف زیر را دنبال می کنند:

  1. شناسایی طرح های نوآورانه
  2. ارزیابی طرح های نوآوری و کارآفرینی
  3. حمایت از طریق سرمایه‌گذاری جهت استقرار و تولید در شهر Hangzhou

12 طرح و پروژه‌ از استارتاپ ها و شرکت های ایران در این رویداد شرکت کردند. طرح های مختلف از 1532استارتاپ و از کشورهای مختلف در مسابقه بررسی شدند. از بین آنها 150 تیم به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند و در نهایت استارتاپ فن آسا به عنوان یکی از 30 تیم برگزیده، موفق به ورود به مرحله نهایی این مسابقه شد.

خانه نوآوری و فناوری ایران در چین

خانه نوآوری و فناوری ایران در چین مراحل اطلاع رسانی، ثبت نام و ارسال طرح های ایرانی به مسابقه را به عهده گرفت. این پایگاه مستقر در کریدور فناوری تا بازار است و از سال 1394 با اهداف زیر فعالیت خود را آغاز نموده است:

  1. فروش و صادرات محصولات دانش‌بنیان به کشور چین 
  2. صادارت محصولات دانش‌بنیان به سایر کشورها 
  3. توسعه همکاری R&D و انتقال فناوری
  4. تسهیل فرآیند  ثبت اختراعات، اخذ مجوز و استاندارد محصولات در چین جهت صادرات محصولات 
  5. برنامه‌ریزی برای ملاقات‌‌های هیئت‌های علمی، فناوری و تجاری 
  6. تسهیل تامین نیاز مواد و قطعات پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی 
  7. رصد و الگو گرفتن از مدل‌های حمایتی در توسعه فناوری و تجاری‌سازی 

نحوه حضور فن آسا در مسابقه Hangzhou

سیده فاطمه حسینی مدیرعامل شرکت فن آسا، در مورد استارتاپ خود گفت: “استارتاپ فن آسا، در زمینه طراحی و تولید ابزارهای هوشمند برای بیماران مبتلا به اختلالات مغز و اعصاب از سال 1397 در مشهد آغاز به کار کرد. اولین محصول این استارتاپ با عنوان (قاشق یار) به افرادی که دچار لرزش دست هستند، کمک می‌کند تا به صورت مستقل غذا بخورند.”

وی در ادامه در مورد حضور طرح فن آسا در مسابقه Hangzhou گفت: “ما از طریق خانه نوآوری و فناوری ایران و چین با مسابقه Hangzhou آشنا شدیم و توسط این مرکز ثبت نام انجام شد. پس از بررسی های صورت گرفته، ما توانستیم به مرحله نهایی راه پیدا کنیم. ما محصول قاشق یار را در این مسابقه ارائه کردیم و خداروشکر موفق به کسب جایزه نقدی نیز شدیم.

مدیر عامل شرکت فن آسا در مورد پیشرفت محصول خود اظهار امیدواری کرد و افزود: “امیدواریم در آینده با کمک پایگاه صادراتی چین این محصول به مرحله تولید انبوه و صادرات به چین دست یابد. همچنین از زحمات جناب آقای مهندس قربانعلی و تیم ایشان تشکر می‌کنم و به تمام شرکت‌های ایرانی توصیه می‌کنم با خیال راحت و اطمینان از خدمات این دفتر استفاده نمایند.”