کالا، مواد و تجهیزات مورد نیاز شرکت خود را به راحتی تامین کنید!

شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی یکی از پایه های اصلی اقتصاد دانش بنیان در کشور هستند. این شرکت ها برای تولید محصولات خود نیاز به قطعات، تجهیزات و مواد اولیه دارند. خوشبختانه در بسیاری از موارد این نیاز در داخل کشور تامین می شود ولی این شرکت ها گاهی نیازمند قطعه، ماده اولیه یا کالایی هستند که فعلا در داخل کشور تولید نمی شود. در این صورت اگر امکان تولید این دست نیازها در کشور وجود نداشته باشد، شرکت ها مجبور به تامین آن از دیگر کشورها می شوند. تامین از دیگر کشورها نقطه ی آغاز بسیاری از چاش های جدی شرکت هاست تا جایی که ممکن است کل خط تولید یک شرکت به دلیل عدم غلبه بر این چالش ها تعطیل شود.

مشکلات تامین از دیگر کشورها

گام اول تامین هر ماده، قطعه یا تجهیز از دیگر کشورها، مطالعه بازار آن است. ابتدا شرکت ها باید بهترین کیفیت و قیمت را در بازار جهانی پیدا کنند، معمولا این مرحله برای شرکت هایی که سابقه ی تولید خوبی دارند به راحتی طی می شود. پس از یافتن بهترین قیمت و کیفیت شرکت باید با تولیدکننده تماس بگیرد. این تماس ممکن است از راه های عادی امکان پذیر نباشد، مثلا فروشنده به شرکت کوچک یا متوسط محصول خود را نفروشد و حتی خرید در حجم کم برای فروشنده صرفه اقتصادی نداشته باشد.

پس از برداشتن گام اول نوبت به عقد قرارداد خرید می رسد که در چارچوب قوانین تجارت بین المللی باید نوشته شود. این کار نیاز به تخصص دارد و تصور انجام این امور توسط حقوقدان شرکت اشتباه است. مرحله ی بعد از عقد قرارداد جابجایی پول و حل و فصل مراودات مالی است که با توجه به تحریم های بانکی در بسیاری از موارد برای شرکت ها مشکل ایجاد می کند.

در مسیر خرید شرکت باید مراقب واسطه ها باشد و با حذف آنها به قیمت بهتری دست یابد. حمل و نقل کالا، دریافت نمونه محصول، مسائل گمرک و … نیز به لیست چالش های پروژه تامین اضافه می شود. همچنین در تمام گام های تامین از دیگر کشورها، شرکت نیاز به متخصص تجارت مسلط به زبان شرکت فروشنده دارد که هزینه ها را افزایش می دهد.

راه حل سریع و مطمئن تامین از دیگر کشورها

در راستای حل چالش های مذکور، دفاتر، مراکز تجاری و خانه های نوآوری و فناوری ایران در دیگر کشورها به شرکت ها خدمات تامین کالا، مواد و تجهیزات ارائه می دهند. کریدور فناوری تا بازار با دفاتر خود در کشورهای چین، اندونزی، سوریه، هند، مکزیک و برزیل خدمات تجاری به شرکت های دانش بنیان، فناور، خلاق و آزاد ارائه می دهد.

تامین کالا، مواد و تجهیزات از کشور چین

اگر به دنبال ارتباط مستقیم با شرکت‌ها و کارخانه‌های خارجی و چینی هستید، می توانید از تیم متخصص مرکز تجاری ایران-چین (سوژو) برای خرید و منبع یابی کالا، تجهیزات و یا واردات تکنولوژی‌های نوین مد نظرتان اقدام کنید.

خدمات این مرکز در حوزه تامین شامل موارد زیر می شود:

  1. جستجو برای یافتن تامین کننده مناسب و مذاکره قیمت
  2. استعلام قیمت از فروشندگان خارجی
  3. ارائه پروفرما ( خرید کالا به صورت پروفرمایی)
  4. خدمات انتقال وجه
  5. عقد قرارداد با فروشنده خارجی در صورت لزوم
  6. هماهنگی حمل کالا
  7. مشاوره گمرکی
  8. تهیه و ارسال سمپل برای واحد  R&D

مرکز تجاری ایران-چین(سوژو) در سال 1394 با هدف توسعه صادرات محصولات ایرانی به کشور چین و همچنین توسعه همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بین ایران و چین فعالیت خود را آغاز نمود. برای آشنایی بیشتر با این مرکز می توانید اینجا را بخوانید. همچنین خدمات مرکز تجاری ایران-چین(سوژو) اینجا در دسترس شماست.