خدمات مرکز تجاری ایران چین(سوژو)

پایگاه صادراتی چین با هدف توسعه صادرات محصولات ایرانی به کشور چین در سال 1394 تاسیس شد. از دیگر اهداف این مرکز می توان به توسعه همکاری های مشترک علمی و فناوری بین ایران و چین اشاره کرد. این مرکز امروز با 8 سال تجربه خدمات توسعه صادرات را با 5 برند تخصصی به شرکت های دانش بنیان، نانویی، فناور و آزاد ارائه می کند.

توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان

کریدور فناوری تا بازار شامل بخش های مختلف آموزش و مشاوره، تجاری سازی، کریدور صادرات، دفاتر صادراتی و باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان می شود. تمام بخش های کریدور به شرکت های دانش بنیان، خلاق، نانویی، فناور و آزاد خدمات ارائه می دهند. این خدمات از گام های اولیه کسب و کار و ورود به بازار آغاز می شود و تا صادرات محصولات به دیگر کشورها و اعتبارافزایی نام شرکت ها در بازار بین الملل ادامه دارد.

کریدور صادرات متولی اصلی ارائه خدمات صادراتی به شرکت ها به خصوص شرکت های دانش بنیان است. این مرکز از طریق دفاتر صادراتی مستقر در کریدور ارائه این خدمات را پیگیری می کند. کریدور صادرات دفاتر صادراتی فعال در کشورهای چین، سوریه، اندونزی، هند دارد. مرکز تجاری ایران-چین(سوژو) باسابقه ترین دفتر صادراتی کریدور است که تاکنون 65 قرارداد فروش و همکاری، 30 نشست همکاری B2B داشته، در 39 نمایشگاه شرکت کرده و 200 مورد از نیازهای شرکت های دانش بنیان را تامین کرده است. در ادامه با خدمات مرکز تجاری ایران-چین آشنا می شوید.

خدمات مرکز تجاری ایران-چین

خدمات مرکز تجاری ایران-چین از بازاریابی در کشور چین، خرید کالا، مواد و تجهیزات شروع می شود و تا خدمات حمل و نقل و گمرک ادامه دارد.

مارکتینگ و صادرات:

در این خدمت برای شرکت ها برنامه صادراتی تنظیم می شود. این برنامه با بازاریابی عمومی و تخصصی در کشور چین انجام می شود.  مذاکرات فنی و تجاری با مشتریان چینی و بازاریابی آنلاین هم از دیگر بخش های خدمت مارکتینگ و صادرات است.

امکان سنجی و مطالعه بازار:

به دلیل عدم شناخت مستقیم شرکت ها از بازار هدف، ممکن است در بسیاری موارد خطای محاسباتی در مطالعه بازار یک محصول رخ دهد. تصور کنید یک شرکت تمام مراحل تولیدف اخذ استانداردها، حمل و نقل و … را متحمل شود ولی در نهایت پس از مدتی متوجه عدم اقبال مشتریان چینی از محصول خود شود. این مساله ضررهای جبران ناپذیری برای شرکت ها به دنبال دارد. به همین منظور خدمت امکان سنجی فروش محصول و مطالعه ی بازار به شرکت ها ارائه می شود. در این خدمت بازار محصول مورد نظر رصد می شود، قیمت های مختلف آنالیز و دیگر محصولات مشابه که ممکن است در نقش رقیب محصول ایرانی حاضر شوند در کنار رقبای اصلی شناسایی می شوند. در نهایت با مقایسه مشخصات فنی و تجاری محصولات مراحل امکان سنجی و مطالعه بازار تکمیل می شود.

خرید کالا، مواد و تجهیزات:

در بسیاری از موارد شرکت ها نیاز به خرید کالا، مواد یا تجهیزات از چین برای تکمیل چرخه تولید خود دارند. برای تسهیل انجام این امور و عدم درگیر شدن شرکت ها با چالش های جستجوی بهترین کیفیت و قیمت، ثبت سفارش و … خدمت خرید کالا، مواد و تجهیزات به شرکت ها ارائه می شود. این خدمت شامل دریافت سفارش خرید، جستجوی تامین کنندگان، ارائه لیست تولیدکنندگان به همراه مشخصات فنی و قیمت کالا توسط مرکز تجاری ایران-چین به شرکت ها می شود.

مجوزها و استانداردها:

اخذ استانداردها و مجوزهای موردنیاز محصول یکی از گام های اولیه قبل از ورود به بازار بین الملل است. تقریبا تمام محصولات نیازمند دریافت تاییدیه برای ورود به یک کشور هستند. بهترین مثال مربوط به تجهیزات پزشکی و دارویی است که به دلیل ارتباط مستقیم با سلامتی افراد جامعه یکی از دغدغه های اصلی کشورهاست. اخذ گواهینامه های سیستمی و محصولی مراحل مختلف و هزینه های بالایی دارد. خدمت حمایت از اخذ مجوزها و استانداردها برای کاهش بار مالی شرکت ها به آنها ارائه می شود. برای کسب اطلاعات از میزان و سقف هزینه اینجا را بخوانید. 

جلسات B2B:

شرکت ها برای شروع مذاکره، شناخت مشتری، پیدا کردن زبان مشترک تجاری و … ابتدا باید جلسه B2B داشته باشند. این جلسات یکی از نقاط عطف شروع تجارت برای شرکت ها است. اما قبل از برگزاری جلسه، مخاطب و مشتری باید شناسایی شود. این امر با متناظریابی در کشور هدف انجام می شود و جلسات B2B با حضور مترجم و متخصصان صادرات به چین از مرکز تجاری ایران-چین برای شرکت ها تنظیم می شود.

خدمات مالی:

پرداخت های مالی بین کشورها راه و روش خود را دارد. در بسیاری از موارد رسیدگی به این امور، تمرکز شرکت ها را از موارد مهم تر می زداید. برای تسهیل جابجایی و پرداخت ارز بین دو کشور و پرداخت جهت درخواست های مشتری در این چین، مرکز تجاری ایران-چین خدمات مالی به شرکت ها ارائه می دهد.

خدمات حقوقی:

مباحث حقوقی یکی از تخصصی ترین و مهم ترین بخش های یک تجارت است که در صورت عدم توجه به آن، مشکلات جبران ناپذیری را به همراه دارد. حتی در بازارهای داخلی نیز امضای قراردادهای غیرتخصصی تبعات بزرگی به همراه دارد. این مساله در بازارهای بین المللی پررنگ تر است و شرکت ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند. مرکز تجاری ایران-چین در تنظیم قراردادهای بین المللی به شرکت ها کمک می کند و اگر اختلاف تجاری با حقوقی بین شرکت و مشتری ایجاد شود، ذیل همین خدمت به حل این اختلافات می پردازد.

حمل و نقل و گمرک:

پس از طی تمام مراحل بازاریابی، مذاکره، امضای قرارداد و … نوبت به حمل کالا به کشور مقصد و عبور از موانع گمرکی فرا می رسید. قوانین گمرک در بعضی از موارد خاص و متفاوت است و هر شرکت باید نسبت به نوع محصولی که برای صادرات تولید کرده باید آن قوانین را رعایت کند. مراحل ثبت رسمی سفارش، حمل و نقل کالا، طی فرآیندهای گمرکی و ترخیص کالا، خدماتی است که مرکز تجاری ایران-چین به شرکت ها در این حوزه ارائه می کند.

خدمات نمایشگاهی:

حضور در نمایشگاه های بین المللی همانطور که در گام های اولیه صادرات مهم است، برای توسعه ی بازار بین الملل شرکت نیز حیاتی است. با حضور در نمایشگاه شرکت ها می توانند آخرین محصولات خود را به مشتریان خود ارائه کنند، شبکه ی همکاران خود در دیگر کشورها را ملاقات کنند و در صدد توسعه آن برآیند. خدمات نمایشگاهی مرکز تجاری ایران-چین برای شرکت ها به شرح زیر است:

  • ثبت نام و رزور غرفه،
  • طراحی، ترجمه کاتالوگ، تهیه فیلم و …،
  • نیرو و مترجم چینی،
  • پیگیری مشتریان نمایشگاه،
  • برگزاری جلسات آنلاین و حضوری B2B

علاوه بر این موارد مرکز تجاری ایران-چین با نام خدمات نمایشگاهی نیز به شرکت ها خدمات دیگر نیز ارائه می کند. این مرکز با حضور در نمایشگاه ها از جانب شرکت های ایرانی و مذاکره با تولیدکنندگان و فروشندگان و جمع آوری اطلاعات موردنیاز شرکت ها، درواقع به نیابت از شرکت ها در نمایشگاه هایی که امکان حضور در آنها فراهم نیست، حاضر می شود.