پنل تامین مالی در مسیر صادرات

کریدور فناوری تا بازار در حاشیه دومین گردهمایی باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان، پنل تامین مالی در مسیر صادرات برگزار می کند.

تامین مالی

رشد اقتصادی و تامین مالی پروژه ها و طرح‌های مختلف یکی از موضوعات مورد توجه در علم اقتصاد است. در این میان واسطه‌گری در تخصیص منابع مالی به شرکت‌ها می تواند مسیر رشد بلندمدت آن‌ها را به خوبی هموار سازد. اهمیت تامین مالی برای شرکت‌ها را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

رشد و توسعه:

منابع مالی می تواند به عنوان سرمایه اولیه برای راه اندازی صنایع جدید، بهبود زیرساخت ها و افزایش ظرفیت تولید استفاده شود. با تأمین منابع مالی کافی، کشور قادر خواهد بود در تحقق پروژه‌های نوآورانه و تحقیق و توسعه اقدام نماید.

حفظ پایداری:

تأمین منابع مالی به شکل مناسب باعث حفظ پایداری سازمان ها و شرکت ها در برابر نوسانات اقتصادی می‌شود.

افزایش اعتبار:

تامین منابع مالی مناسب باعث افزایش اعتبار سازمان ها از منظر سایر صنایع، نهاد های مالی و سرمایه‌گذاران بالقوه می‌شود. مزایای افزایش اعتبار برای شرکت‌ها شامل موارد زیر است:

  1. تسهیل اخذ اعتبارات و تسهیلات از نهاد های مالی 
  2. تسهیل انعقاد قراردادهای بلندمدت  
  3. جذب آسان تر سرمایه گذار
  4. بهبود کیفیت زندگی جامعه:

با استفاده از تامین مالی و سرمایه گذاری، علاوه بر رشد سازمان ها و شرکت ها  و همچنین ایفای نقش آنها در مسئولیت های اجتماعی، کشورها قادر خواهند بود به طور پایدار رشد کنند، چرا که شرکت ها ضمن توسعه و خلق ثروت، تاثیر مثبتی بر اشتغال زایی و استقلال مالی خانوار خواهند داشت.

نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد

شرکت های دانش بنیان نقش بزرگی در رقابت پذیری کشورها داشته و مورد توجه سیاست گذاران قرار گرفته اند. یکی از حیاتی ترین چالش های رشد این شرکت ها تامین مالی مناسب است. از آنجا که اقتصاد دانش بنیان یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی در کشور است، تامین مالی شرکت های دانش بنیان خصوصا در مرحله صادرات، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در مطالعات جهانی تاکنون ابزارهای تامین مالی مختلفی برای شرکت های دانش بنیان معرفی شده است، لیکن تمرکز اصلی این تحقیقات روی عمر بنگاه ها بوده است. در عین حال به دلیل تفاوت حوزه های فناوری، تفاوت در مسیر رشد و تفاوت هایی که در عملکرد هریک از شرکت ها وجود دارد، نیاز به دانش تامین مالی در هر کسب و کار احساس می شود. از این رو در گام نخست جهت آشنایی شرکت های دانش بنیان صادراتی با این موضوع مهم کریدور فناوری تا بازار اقدام به برگزاری پنل تخصصی با موضوع تامین مالی در مسیر صادرات نموده است.

پنل تامین مالی در مسیر صادرات

پنل تامین مالی کریدور فناوری تا بازار پس از بخش اول از دومین گردهمایی باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان، برگزار می شود. گردهمایی IHTECC در تاریخ 29 بهمن 1402 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن کنفرانس شماره یک برپا می شود و اساتید زیر در حوزه تامین مالی در مسیر صادرات به ایراد سخن می پردازند:

  • مدیر پنل: مهندس مجتبی قدمگاهی
  • دکتر روح‌اله ذوالفقاری
  • دکتر روح‌اله ابوجعفری
  • دکتر عبدالمجید مرشدی
  • مهندس محمدرضا کریم‌زاده
  • مهندس مهرداد امانی اقدم

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دبیرخانه کریدور فناوری تا بازار تماس حاصل نمایید:

09944360117

02163103317