فروم تجاری ایران و کنیا

از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حضور در فروم تجاری ایران و کنیا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های فنی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنیا، دعوت به عمل می‌آید.

کنیا و ظرفیت‌های تجارت آن

کنیا بین کشورهای قاره آفریقا، یکی از بهترین‌ مقاصد صادراتی برای تجار ایرانی است. این کشور با مساحت کوچک خود حجم واردات زیادی دارد. نایروبی پایتخت این کشور است و کنیا یکی از مهم ترین مناطق آفریقا یعنی مومباسا را در خود جای داده است. آفریقا دو ورودی مهم دیگر نیز دارد که یکی از آنها دارالسلام در تانزانیا و دیگری آفریقای جنوبی است. با این حساب نزدیک ترین دروازه تجارت به قاره آفریقا برای ایران کنیا و دورترین آفریقای جنوبی است.

کنیا در شرق آفریقا سالها تحت سلطه، سیطره و استعمار اروپاییان بوده است. اما این کشور تلاش کرده پس از استقلال، سیاست های تجاری خود را تغییر دهد و امروز به عنوان بازاری بکر جهت صادرات به شمار می رود. کنیا حدود 5 میلیارد دلار صادرات و 15 میلیارد دلار واردات دارد. از آنجا که 70% صادرات کنیا به کشورهایی است که خود صادرکننده محصول به کنیا هستند می توان گفت این کشور بیش از دلار، در ازای واردات خود، به خریداران محصول ارائه می دهد. محصولات ارزشمند قاره آفریقا که می توان در ازای فروش، آن‌ها را دریافت کرد طلا، الماس، سنگ های معدنی و دیگر محصولات خام استخراج شده از طبیعت است.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و کنیا

در راستای دستیابی به اهداف خارجی کشورمان در تعامل موثر با دیگر کشورها، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران با کنیا برگزار می شود. از ششمین دوره این اجلاس در مردادماه سال 93 بیش از 9سال زمان می گذرد و امسال هفتمین دوره آن در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری برپا می شود. از نتایج ششمین دوره اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و کنیا می توان به امضای اسناد توسعه همکاری‌ها بین وزیر جهاد کشاورزی وقت ایران و وزیر امور خارجه کنیا اشاره کرد.

وزارت جهاد کشاورزی بیش از دو دهه فعالیت در عرصه های سازندگی و عمرانی در قاره آفریقا دارد. امید است این اجلاس با راهبردی کارآمد، پیشبرد تفاهمات قبلی را بهبود بخشد و همکاری های دوجانبه جهت بهره گیری از ساز و کار موثر تجارت بین دو کشور را در اولویت قرار دهد. لازم به ذکر است کشور کنیا به همراه ۵ کشور شرق آفریقا با ۱۷۰ میلیون نفر جمعیت بازار مناسب و امنی برای سرمایه گذاران ایرانی محسوب می شود.

زمان و مکان برگزاری

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و کنیا از 29 تا 31 اردیبهشت ماه در نایروبی برگزار می شود. متقاضیان می توانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام کنند:

https://tesc.ir/service/73/1

جهت حصول هماهنگی های لازم، نیاز است متقاضیان در اسراع وقت نام، سمت، نام شرکت، حوزه فعالیت، شماره تماس و آدرس پست الکترونیکی خود را به دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، ارسال نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های این دفتر تماس بگیرید:

021-88896501(داخلی5310)

تماس با دفتر کنیا از طریق واتسپ:

09105244961

سایت خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا:
https://ihit.co.ke/fa/