معرفی حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری به شرکت های دانش بنیان در کافه کریدور

کریدور فناوری تا بازار در روز چهارشنبه 18 خردادماه نشست آشنایی با نحوه استفاده از خدمات و حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری به شرکت های دانش بنیان برگزار کرد. این جلسه آموزشی در کافه کریدور واقع در ساختمان کریدور فناوری تا بازار برگزار شد.

6 شرکت تولیدی و نوپا در این نشست شرکت داشتند و از صحبت های کارشناسان کریدور فناوری تا بازار به شرح زیر استفاده کردند:

  •  جناب آقای شکیب: خدمات و حمایت های مربوط به شرکت های دانش بنیان و نحوه ی استفاده از این خدمات
  •  جناب آقای کاظم پور: معافیت های مالیاتی
  •  جناب آقای دکتر کریمی نژاد: اخذ مجوزها و استانداردهای محصولی و سیستمی – خدمت تامین کالا، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز شرکت ها

 

 

نشست های آموزشی کافه کریدور با حضور کارشناسان و مشاوران کریدور فناوری تا بازار هر هفته برای شرکت های دانش بنیان و خلاق برگزار می شود. در هریک از این جلسات، شرکت های نوپا که درصدد شروع کار حرفه ای خود در بازار هستند، با کارشناسان مختلف گفتگو می کنند. این جلسات آموزشی به شرکت های دانش بنیان در انتخاب های حساس و مهم اولیه و گام های نخستین ورود به دنیای حرفه ای، کمک شایانی می کند.

فرآیند تجاری‌سازی یک محصول شامل مراحل: طراحی محصول، مطالعه بازار، اخذ استاندارهای سیستمی و محصولی، ارزیابی و عارضه یابی، حل مشکلات مالیاتی و بیمه و … است، گذر از این مراحل زمان بر و مستلزم صرف هزینه است. کریدور فناوری تا بازار، که از سال 1389 با هدف کاهش زمان تجاری‌سازی و افزایش نرخ موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است، در مراحل مختلف تجاری‌سازی به شرکت‌های دانش بنیان، نانویی، خلاق و آزاد خدمات مشاوره ارائه می‌کند و بخشی از هزینه‌های تجاری‌سازی آن‌ها را با استفاده منابع حمایتی دولتی، پوشش می‌دهد.

متقاضیان استفاده از این حمایت ها و خدمات می توانند با مراجعه به سایت کریدور فناوری تا بازار به آدرس www.tmsc.ir درخواست های خود را ثبت و از خدمات شبکه ی مشاوران کریدور استفاده کنند.