سال 96، سال حمایت از طرح‌های با ریسک بالا

سال 96، سال حمایت از طرح‌های با ریسک بالا

حمایت از طرح‌های فناورانه با ریسک بالا، دستور کار کارگروه فناوری و نوآوری در سال آتی خواهد بود
filereader.php?p1=main_cf6539fa52acd2f8c
به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری رئیس جمهوری، حمایت از انجام طرح‌های فناورانه شرکت‌های دانش بنیان به منظور توسعه فناوری این حوزه در سال آینده ادامه دارد، با این تفاوت که در سال آتی حمایت از طرح‌های فناورانه که ریسک بالاتری دارند در دستور کار کارگروه قرار دارد. 
مدیر کارگروه فناوری و نوآوری ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی گفت: پس از شکل‌گیری این کارگروه در سال 95 و جلساتی که تشکیل شد، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان این حوزه و طرح‌های توسعه بازار در اولویت فعالیت های کارگروه قرار گرفت و در این راستا 6 طرح نیز مورد حمایت قرار گرفت.
سید امیر غفاری اضافه کرد: همچنین در ادامه فعالیت های کارگروه شرکت های دانش بنیانی که قبلا محصولی را تولید کرده بودند، برای افزایش ظرفیت تولید و بازار رسانی مورد حمایت قرار گرفتند. در حال حاضر نیز حمایت از طرح های فناورانه که بازار و مشتری داشته باشند یکی از اولویت های کارگروه است که در صورت اعلام نیاز پس از کمک برای ثبت شرکت دانش بنیان حمایت برای تولید از آنها انجام می شود.
وی افزود: سال آینده نیز همین روال ادامه خواهد داشت و حمایت از انجام طرح های فناورانه شرکت های دانش بنیان به منظور توسعه فناوری این حوزه انجام می شود با این تفاوت که در سال آتی حمایت از طرح های فناورانه که ریسک بالاتری دارند در دستور کار کارگروه قرار دارد.
شایان ذکر است که در هفته گذشته نیز، علیرضا دلیری  معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر، لاستیک، رنگ و رزین، معاونت علمی را به عنوان حامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای قدم گذاشتن در راه علم و فناوری معرفی کرد و افزود: امکان بستن درب کشورها بر روی فناوری روز دنیا وجود ندارد. لذا حضور در کسب‌وکار بین‌المللی موجب می‌شود که محصول قابل رقابت و ارتقا یافته‌ای ارائه داشته باشیم. چرا که محصولات سنتی در زمان کوتاهی از پروسه عرضه خارج خواهند شد. بنابراین معاونت علمی سرمایه‌گذاران را برای ورود و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تشویق خواهیم کرد.
با توجه به صحبت‌های اخیر مسؤلین و مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر اعلام اهداف و اولویت‌های خود در سال 96 و همچنین اعلام آمادگی برخی سازمان‌های دیگر برای حمایت از شرکت‌های دانش بینان در سال آتی نظیر اعلام آمادگی اداره اوقاف و وعده حمایت همه جانبه سازمان بورس، نوید سال پر رونقی را برای شرکت‌های دانش بنیان خواهد داشت.
تاریخ انتشار: شنبه 21 اسفند 1395