مرکز تجاری ایران-هند در نمایشگاه صنعت هند

مرکز تجاری ایران-هند از ششمین نمایشگاه صنعت هند BAUMA CONEXPO بازدید و پتانسیل های این کشور را برای حضور شرکت های ایرانی برآورد کرد. این نمایشگاه در تاریخ 11-14 بهمن ماه 1401 و در حوزه ی ماشین آلات معدنی، ساختمانی و مصالح و حمل و نقل ساختمانی برگزار شد.

نمایشگاه صنعت هند

آخرین دوره ی برگزاری این نمایشگاه در سال 2018 بود که بیش از 26 کشور دنیا در آن حضور داشتند. دلیل تعطیلی چند ساله ی آن تا امروز، مربوط به همه گیری کرونا بوده است. پس از 5 سال عدم برگزاری نمایشگاه امسال نمایشگاه صنعت هند میزبان سازنده ها و شرکت ها در 4 حوزه اصلی زیر است:

  1. سایت های ساختمانی
  2. معدن، استخراج و فرآوری مواد اولیه
  3. تولید مصالح ساختمانی
  4. تامین کنندگان قطعات و خدمات

بخش سایت های ساختمانی به مواردی مثل وسایل نقلیه ساختمانی، ساخت و تعمیر ماشین آلات راه سازی، تجهیزات و ابزار لوله و کابل گذاری، تجهیزات ساخت و ساز، ابزارها و سیستم های خاص جابجایی و پردازش بتن و ملات در سایت های ساخت و ساز، قالب و اسکلت و … مربوط می شود.

بخش معدن، استخراج و فرآوری مواد اولیه شرکت ها و صنایع به ارائه ی آخرین محصولات خود در زمینه ی ماشین آلات استخراج مواد خام و معدن، جابجایی مواد اولیه و فرآوری مواد معدنی (از جمله تجهیزات کوره کک) می پردازند.

تولید سیمان، آهک و ترکیبات گچ برای مصالح ساختمانی، ماشین آلات و سیستم ها برای تولید بتن، بتن محصولات و پیش ساخته، محصولات فروشگاه لوازم ساختمانی، جابجایی مصالح ساختمانی و … هم در بخش سوم یعنی تولید مصالح ساختمانی به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

بخش چهارم یعنی تامین کنندگان قطعات و خدمات شامل مهندسی انتقال، تکنولوژی سیال و قدرت واحدهای تولید لوازم جانبی و قطعات پوشیدنی، خدمات تست، ایمنی شغلی و … است.

برنامه ی دولت هند درباره صنعت

دولت هند جسورانه به دنبال دستیابی به اقتصاد پنج میلیارد دلاری تا سال 2024 است. به همین منظور هند از سال های 2019 تا 2024 مبلغ 1.4میلیارد دلار در حوزه ی تقویت زیرساخت های اقتصادی سرمایه گذاری کرده است. بر همین اساس برای خط لوله زیرساخت ملی (NIP) مجموعا 111میلیارد روپیه سرمایه پیش بینی شده است. این سرمایه گذاری به تفکیک در بخش های زیر صرف می شود:

  1. انرژی (24%)،
  2. جاده (18%)،
  3. توسعه شهری (17%)،
  4. راه ­آهن (12%)

39% از این سرمایه سهم دولت مرکزی، 40% آن سهم دولت­های ایالتی و 21% سهم بخش خصوصی است.

نمایشگاه BAUMA CONEXPO 2023 هند درواقع دروازه ای برای اتصال به بازیگران کلیدی اجرای این اهداف است. در حقیقت فرصت ارائه توانمندی ها و دستاوردها به مدیران و مجریان طرح ها در این نمایشگاه رقم می خورد. از همین منظر حضور شرکت های ایرانی فعال در حوزه ی ماشین آلات معدنی، ساختمانی و مصالح و حمل و نقل ساختمانی مفید خواهد بود.

مرکز تجاری ایران-هند

مرکز تجاری ایران-هند یکی از دفاتر صادراتی کریدور فناوری تا بازار است که خدمات صادراتی به شرکت های متقاضی ارائه می دهد. این مرکز با همکاری یک شریک قدرتمند بومی مسیر صادرات را برای شرکت ها تسهیل می کند. شریک هندی این پایگاه با بیش از 24 سال سابقه یکی از 50 حقوق دان برتر هند است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مرکز تجاری ایران-هند به سایت این مجموعه iranhend.com مراجعه و یا با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید:

02163103361