کریدور فناوری تا بازار

خدمات

همایش معرفی فرصت های حضور در نمایشگاه واردات چین

همایش معرفی فرصت های حضور در نمایشگاه واردات چین در محل سالن مروارید نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. این همایش که با حضور سه مقام چینی و سه مقام ایرانی و شرکت های صادراتی ایران برگزار شد، برگ نخست حضور سرآمدان صادرات ایران در پاویون نمایشگاه واردات چین است.

نمایشگاه واردات چین

در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا-چین، غرب نسبت به افزایش قدرت چین معترض شد؛ چرا که دیگر توان رقابت با چین در تجارت جهانی را نداشت. از این رو رئیس جمهور چین، شی جین پینگ در ماه مِی سال ۲۰۱۷ اعلام کرد چین نمایشگاه بین‌ المللی واردات چین CIIE را از سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد کرد.

رئیس جمهور چین این نمایشگاه را با شعار ورود تمام کشورهای جهان به چین ایجاد کرد. به این ترتیب تمام کشورها می توانند محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی کنند و به فروش برسانند. همچنین شی جین پینگ در راستای رونق این نمایشگاه به حکومت های محلی چین دستور خرید از این نمایشگاه را داده است. این نمایشگاه اولین نمایشگاه واردات در جهان و یکی از سه نمایشگاه بزرگ چین محسوب می شود.

مجموع گردش مالی تخمین زده شده برای نمایشگاه واردات چین، 350 میلیارد دلار است و 178 کشور در آن حضور میابند. متاسفانه اهمیت نمایشگاه CIIE2023 در کشور ما به خوبی درک نشده و تا به حال بالاترین مقام بازدید کننده از این نمایشگاه در سطح وزارت بوده است. در حالی که کشورهای دیگر مثل فرانسه، آلمان و … سران دولتی و مقامات بلندپایه خود را جهت بازدید از نمایشگاه و عقد قراردادهای بین المللی راهی نمایشگاه کرده اند.

بخش های مختلف نمایشگاه واردات چین

نمایشگاه CIIE در چهار بخش زیر فعالیت می کند:

  1. نمایشگاه کسب و کارهای سازمانی
  2. نمایشگاه جامع بین المللی
  3. فعالیت های حمایتی و تبادلات فرهنگی
  4. انجمن خونگ چیائو

نمایشگاه کسب و کارهای سازمانی در فضای 360 هزار متر مربعی برگزار می شود. منطقه ی نمایشگاه تمام جنبه های توسعه اقتصادی و اجتماعی را در بر می گیرد. یکی از ویژگی های برجسته و مهم این نمایشگاه ارتباط بین صنایع بالادستی و پایین دستی و پیوند بین گروه های صنعتی است. این امر منجر به ارتباط مفید صنایع و شرکت ها و در ادامه دستیابی به نتایج بهتر می شود.

CIIE یک نمایشگاه حرفه ای است، چرا که در آن یک کمیته تخصصی برای افزایش گفتگوها و تبادلات حرفه ای در صنعت ایجاد شده است. این نمایشگاه در 6 حوزه تخصصی زیر فعال است:

  • تجارت خدمات
  • خودرو
  • تجهیزات فنی
  • تجهیزات پزشکی و مراقبت های بهداشتی
  • مواد غذایی و محصولات کشاورزی
  • کالاهای مصرفی

این نمایشگاه در حوزه های مختلف تجارت و صنعت به صورت موضوعی برگزار می شود و با توجه به اینکه تمرکز آن بر جذب کالاهای خارجی در بازار چین می باشد، یکی از مهم ترین نمایشگاه ها در حوزه این نمایندگی است که فرصت مناسبی برای توسعه صادرات غیر نفتی کشورمان می باشد.

مقامات حاضر در همایش معرفی فرصت های حضور در نمایشگاه CIIE2023:

سه مقام چینی و سه مقام ایرانی مهمانان و سخنرانان ویژه این همایش بودند:

  1. جناب آقای لی فی، معاون بازرگانی جمهوری خلق چین
  2. جناب آقای دکتر صفری، معاون محترم دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه
  3. جناب آقای پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران
  4. جناب آقای جانگ خوآ، سفیر محترم جمهوری خلق چین در جمهوری اسلامی ایران
  5. جناب آقای لیوشوفوئه، قائم مقام نمایشگاه بین المللی واردات چین
  6. جناب آقای دکترعلائی طباطبایی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران

فایل ارائه سخنرانان این همایش را می توانید از لینک های زیر دانلود کنید:

لینک دریافت

لینک دریافت

بیش از 100 شرکت صادراتی ایرانی در این همایش شرکت کردند و نسبت به شرایط و فرصت های حضور در نمایشگاه واردات چین آگاه شدند.

در نهایت تفاهم نامه ای بین جناب آقای دکترعلائی طباطبایی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و جناب آقای لیوشوفوئه، قائم مقام نمایشگاه بین المللی واردات چین به امضا رسید.