همایش معرفی فرصت های تجارت با برزیل در حوزه بهداشت و سلامت

همایش معرفی فرصت های تجارت با برزیل در حوزه بهداشت و سلامت روز سه شنبه  مورخ 27/04/1402 با حضور مهدی ضیغمی سرپرست سازمان توسعه تجارت، علی طهاری مدیرعامل کریدور فناوری تابازار، احمد فیروزی مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت و جمعی از تجار و بازرگانان حوزه بهداشت و سلامت به میزبانی سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

صحبت های مهمانان در همایش فرصت های تجارت با برزیل

مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت

مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت در این همایش با اشاره به اهمیت تجارت با کشورهای حوزه آمریکای لاتین برای دولت و این سازمان گفت: رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران به زودی در برزیل مستقر می شود.

وی ادامه داد: عقب ماندگی در تجارت با کشورهای حوزه آمریکای لاتین قابل توجیه نیست و با تمام سختی ها اعم از مسافت طولانی، مشکلات حمل کالا و عدم وجود خط کشتیرانی باید تجارت ما با برزیل افزایش یابد.

ضیغمی با انتقاد از این موضوع که اکنون رابطه تجاری ما با برزیل فارغ از صادرات اوره و محصولات پتروشیمی بیشتر به واردات ختم می شود گفت: سازمان توسعه تجارت اولویت خود را بازارهای جدید و صادرات گروه کالاهای متفاوت قرار داده است و امیدواریم که برزیل مقصد صادرات کالاهای دانش پایه ایرانی شود.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از حضور شرکت ها در نمایشگاه های برزیل و سایر کشورهای قاره آمریکا حمایت می کند گفت: در توسعه روابط تجاری با کشورها نباید به مسیری که در سال های گذشته طی شده اکتفا کنیم و باید با نقشه راه جدید وارد بازارهای بین المللی شویم.

احمد فیروزی، مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت

در ادامه احمد فیروزی، مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت گفت: این دومین همایش مرتبط با موضوع تجارت با برزیل در یک سال گذشته محسوب می شود. همایش قبلی جنبه عمومی داشت و در ادامه تصمیم گرفتیم همایش های تخصصی برای موضوعات مختلف مانند بهداشت و سلامت نیز برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: برزیل در میان کشورهای آمریکای لاتین از اهمیت ویژه ای برای تجارت برخوردار است. به همین علت اولین مرکز تجاری آمریکای لاتین، در برزیل افتتاح شد و اولین رایزن نیز به برزیل اعزام می شود.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ادامه داد: امیدواریم حضور رایزن ما در برزیل و مرکز تجاری که در این کشور داریم، موجب رونق تجارت و افزایش صادرات ما به برزیل شود.

در ادامه جناب آقای ساجدی و مهندس موسوی زاده بازار بهداشت و سلامت کشور برزیل را معرفی کردند و تجار و بازرگانان به بیان دغدغه ها، مشکلات و خواسته های خود پرداختند.