شرکت های ایرانی به شهر هوشمند هند اعزام می شوند!

مرکز تجاری ایران هند طی برنامه اعزام شرکت های حوزه فناوری و هوشمند سازی به هند، نشست های تجاری B2B برگزار می کند.

ظرفیت بازار فناوری در هند

هند با آمار و شاخص های اقتصادی منحصر به فرد خود، یکی از جذاب ترین بازارهای صادراتی برای تمام کشورهاست. 570 میلیارد دلار واردات و 495 میلیارد دلار صادرات از این کشور، نشان دهنده ی تعاملات پویا و گسترده آن با دنیا در حوزه های مختلف است. یکی از این حوزه ها، فناوری های پیشرفته است که شرکت های دانش بنیان ایرانی باید به آن توجه ویژه داشته باشند. هند برای ورود سرمایه های خارجی به کشور خود، مشوق های خوبی تعیین کرده است که در ادامه بیان می کنیم:

  1. سرمایه گذاری خارجی به میزان 100% سهام مجاز است.
  2. 98% اقتصاد هند برای سرمایه گذاری های خارجی باز است.
  3. قوانین مربوط به مالکیت فکری در این کشور پذیرفته و اجرا می شود.
  4. تعرفه های واردات به هند کاهش یافته است.
  5. انجمن های ترویج صنعتی در این کشور به صنایع وارد شده کمک می کنند.

مرکز تجاری ایران-هند با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و سازمان توسعه تجارت جهت فعالیت هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان ایرانی در هند برنامه های متنوعی دارد. پذیرش هیئت تجاری، برگزاری پاویون در نمایشگاه های مهم کشور هند و اعزام هیئت های تجاری و فناوری به هند این برنامه ها را تشکیل می دهد. یکی از برنامه های اعزام این مرکز اواخر دی ماه سال جاری برگزار می شود. این برنامه اعزام همزمان با برگزاری دو نمایشگاه مهم smart city  و  convergence در هند است.

نمایشگاه شهر هوشمند هند

شهر هوشمند به دنبال افزایش کیفیت زندگی شهری با استفاده از دستاوردهای فناوری دیجیتال، هوشمندسازی و … است. عناصر اصلی زیرساختی شهر هوشمند شامل موارد زیر است:

  1. تامین آب کافی و سالم
  2. تامین برق
  3. بازیافت و به خصوص مدیریت پسماند جامد
  4. افزایش کارایی و کیفیت حمل نقل عمومی و خصوصی
  5. تامین مسکن مقرون به صرفه و متناسب با اقشار کم درآمد
  6. برقراری حکمرانی مطلوب با استفاده از دولت الکترونیک و مشارکت شهروندان
  7. برقراری سلامت و امنیت شهروندان با نگاه ویژه به بانوان، کودکان و سالمندان
  8. ارتباط کامل شهروندان با شهر دیجیتال
  9. ایجاد محیط زیست سالم و پایدار

کشورهای قوی از لحاظ اقتصادی برای هوشمندسازی هند اعلام آمادگی کرده اند. اسپانیا پیشنهاد انتقال تکنولوژی را از سوی آژانس منطقه ای بارسلون برای تبدیل دهلی به یک شهر هوشمند ارائه کرده است. آژانس توسعه و تجارت آمریکا (USTDA) برنامه ای برای توسعه شهرهای هوشمند ویساخاپتنام، الله­آباد و اجمر دارد. آلمان قرارداد توسعه شهر هوشمند برای کوچی(کرلا)، کوئیمباتور(تامیل­نادو) و بوبانشوار(ادیشا) منعقد کرده است. ژاپن، فرانسه، سنگاپور و … نیز هریک برنامه هایی برای هوشمند سازی شهرهای هند ارائه کرده اند.

شرکت های ایرانی نیز می توانند در این پروژه عظیم سهمی برای خود ایجاد کنند و با دریافت پروژه در حوزه های فعالیت خود، اقداماتی در راستای توسعه بازار بین المللی داشته باشند.

نمایشگاه شهر هوشمند هند سال 2015 آغاز به کار کرد و از ابتدا تبدیل به یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های آسیا در حوزه هوشمندسازی تبدیل شد. اسمارت سیتی هند امروز و در نهمین دوره خود، تبدیل به یک پلتفرم دقیق و سازماندهی شده برای حل معضلات شهری شده است.

لزوم حضور در نمایشگاه شهر هوشمند

علاوه بر انجام پروژه یا صادرات محصول و خدمت در پروژه هوشمندسازی هند، شرکت ها می توانند با بازدید از نمایشگاه شهر هوشمند با فعالین حوزه صنعتی خود ملاقات کنند. برگزاری جلسه با بازیگران اصلی هوشمندسازی دنیا در این نمایشگاه از دیگر موارد مهم بازدید از smart city expo  است. گسترش تعاملات، آشنایی مستقیم با دستاوردهای صنعت هوشمندسازی و … می تواند دید خوبی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی ایجاد کند.

همچنین برگزاری نشست های B2B یکی از مهم ترین بخش های برنامه های اعزام است. برای برگزاری این نشست ها، مرکز تجاری ایران-هند نسبت به مطالعه دقیق شرکت های حاضر در نمایشگاه اقدام می کند. پس از متناظریابی و تعیین شرکت های مناسب برای مذاکره، در جریان سفر و در جاشیه نمایشگاه جلسات B2B برگزار می شوند.

ثبت نام جهت اعزام به نمایشگاه اسمارت سیتی هند

متقاضیان حضور در برنامه اعزام هیئت تجاری و فناوری به هند همزمان با برگزاری نمایشگاه های اسمارت سیتی و کانورجنس هند می توانند از طریق مرکز تجاری ایران- هند اقدام به ثبت نام کنند. مهلت ثبت نام تا 22 آذرماه تمدیده شده است. لینک ثبت نام و شماره تماس جهت پرسش هرگونه سوال را در ادامه مشاهده می کنید:

https://tesc.ir/service/73/1

02163103410

09354368522