منابع انسانی شرکت خود را سامان دهید!

خدمت منابع انسانی یکی از خدمات تجاری سازی معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است. منابع انسانی بزرگ ترین و مهم ترین سرمایه ی شرکت شماست و به همین دلیل باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. پس از جذب و استخدام منابع انسانی، پایش و عارضه یابی افراد اولویت اول بخش منابع انسانی است. در فرآیند عارضه یابی موارد زیر بسته به اندازه ی سازمان برای هر شرکت بررسی می شود:

  1. گزارش دقیق از دلایل ترک یا ماندن افراد در شرکت یا سازمان
  2. تحلیل سبک رهبری مدیران ارشد
  3. عارضه یابی فرهنگ سازمانی
  4. ارزیابی شایستگی مدیران میانی یا سرپرستان

چرا توجه به منابع انسانی ضروری است؟

شاید بهترین پاسخ به این سوال، تصور مشکلاتی باشد که در عدم توجه به منابع انسانی سازمان شما را درگیر می کند. اگر به منابع انسانی اهمیت ندهید درواقع به مهم ترین و ارزشمندترین بخش سازمان خود بها نداده اید. سرمایه شرکت شما فقط میزان درآمد سالیانه، سود، میزان فروش و … نیست، این منابع انسانی قوی و حرفه ای است که پشتوانه ی دستیابی شما به درآمد است.

چه کتاب هایی در این زمینه بخوانید؟

در زمینه منابع انسانی کتاب های زیادی تالیف و ترجمه شده است. اینجا دو کتاب از بهترین ها در این زمینه را به شما معرفی می کنیم، که می توانید با مطالعه ی آن ها با مهارت بیشتری منابع انسانی سازمان یا شرکت خود را مدیریت کنید.

1. نکات حیاتی منابع انسانی  The Essential HR Handbook

در این کتاب که نوشته ی شارون آرمسترانگ و باربارا میشل است، می توانید برترین استراتژی های منابع انسانی در بازار را یاد بگیرید. تقریبا موضوعی در منابع انسانی پیدا نمی کنید که در این هندبوک مطرح نشده باشد. کتاب روی نکات حیاتی منابع انسانی بهترین شیوه های مدیریت منابع انسانی، روابط مثبت و حرفه ای، عبور از مشکلات و چالش های این حوزه در دنیای پیچیده ی تجارت تمرکز دارد. هر متخصص منابع انسانی در هر سطح و رتبه حداقل یک بار باید این کتاب را مطالعه کرده باشد.

2. مقاومت ناپذیر، هفت راز ماندگارترین سازمان های کارمند محور جهان

جاش برسین نویسنده ی این کتاب نیازی به معرفی در دنیای تجارت و رهبری منابع انسانی ندارد. او در آخرین کتاب خود با نام مقاومت ناپذیر، هفت اصل اساسی دوام سازمان ها را بیان می کند. همچنین در این کتاب می توانید اصول چگونگی ساختار سازمان ها و موثرترین روش های جذب و توسعه کارکنان را بیاموزید. نمونه و مثال های زیادی از همکاری برسین و رهبران و مدیران منابع انسانی از سراسر جهان در این کتاب آمده است. اگر به دنبال نکات عملی برای اجرای مفاهیم منابع انسانی هستید، این کتاب را از دست ندهید.

ثبت خدمت منابع انسانی از طریق کریدور فناوری تا بازار

برای ثبت خدمت منابع انسانی می توانید از لینک زیر اقدام کنید: